حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر

حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر

تقریباً هر فردی که در محل کار یا خانه پرینتر دارد، حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر یکی از چالش‌هایی است که گاهی با آن مواجه می‌شود. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که برگه‌ای را به‌وسیله پرینتر خود چاپ کنید و بعد از دستور پرینتر، دستگاه شما هیچ فعالیتی نداشته باشد. ممکن است، این مشکل به دلایل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متعدد، استفاده از تونر شارژ بی کیفیت و … به وجود آمده باشد. دلایل متعددی برای مشکل پرینت نگرفتن چاپگر وجود دارد که می‌تواند تعمیر پرینتر را ضروری کند. جای هیچ نگران نیست؛ زیرا این مشکل راه‌حل‌های آسانی دارد ولی قبل از آن شما را با دلایل پرینت نگرفتن چاپگر آشنا خواهیم کرد:

دلایل پرینت نگرفتن چاپگر: خاموش بودن چاپگر

 روشن نبودن چاپگر یکی از دلایل پرینت نگرفتن است. گاهی اوقات افراد برای چاپ عجله دارند و فراموش می‌کنند که چاپگر را روشن کنند پس بهتر از قبل از هر کاری از روشن بودن چاپگر مطمئن شوید و در صورت لزوم یک‌بار دستگاه خود را خاموش و روشن کنید.

حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر: بررسی تونر شارژ

تونر یا همان جوهر خشک مصرفی دستگاه پرینتر است که به‌صورت پودر بوده و درون کارتریج قرار می‌گیرد.  تمامی چاپگرها از تونر برای شارژ کردن کارتریج استفاده می‌کنند. گاهی اوقات به دلیل خوب نبودن تونر شارژ متن یا تصاویر بر روی صفحات به خوبی چاپ نمی‌شود. شما می‌توانید با خرید تونر دستگاه کپی از فروشگاه‌های معتبر جلوی این مشکل را بگیرید.

بررسی تونر شارژ چاپگر

رفع مشکل پرینت نگرفتن چاپگر: معیوب بودن کابل چاپگر

 یکی دیگر از علل پرینت نگرفتن چاپگر ممکن است وجود مشکل سخت‌افزاری در آن باشد. همچنین باید درگاه‌های  USBبرای اتصال به کابل مورد بررسی قرار بگیرد. اگر شک دارید که کابل شما مشکل دارد بهتر است که آن را با کابل سالم تعویض کرده و مجدداً دستور چاپ دهید. اگر با این راه چاپگر درست شد یعنی مشکل از کابل بوده ولی اگر تغییری ایجاد نشد بهتر است چاپگر توسط فردی حرفه‌ای مورد بررسی قرار بگیرد.

ورود گرد و غبار به قسمت‌های حساس پرینتر

 تجمع گرد و غبار در چاپگر یکی از دلایلی است که از چاپ جلوگیری می‌کند. برای جلوگیری از تجمع ذرات گرد و غبار در چاپگر باید به خوبی از تجهیزات مراقبت کرد. و به طور مداوم سطوح چاپگر را با دستمال مرطوب و بدون پرز پاک کنید.

استفاده نکردن از پرینتر به مدت طولانی

اگر چند سالی است که از پرینتر خود استفاده نکردید و حتی یک‌بار آن را روشن نکردید احتمال دارد تونر و یا کارتریج آن خشک شده باشد، در این صورت یا باید کارتریج را با استفاده از تونر، شارژ کنید و یا حتی اگر باز هم مشکل شما رفع نشد می‌توانید اقدام به خرید کارتریج جدید کنید.

اتصال ضعیف پرینتر

ممکن است پرینتر به خاطر اتصال ضعیف کار نکند. در ابتدا مطمئن شوید که چاپگر روشن است و آماده چاپ می‌باشد. اگر با چراغ‌های چشمک‌زن رو به رو شدید، از دفترچه راهنما علت را پیدا کنید. همچنین بهتر است کارتریج‌های تونر را بیرون آورده و دوباره آن‌ها را قرار دهید.

مرطوب بودن کاغذ

کاغذهایی که در پرینتر قرار می‌گیرد به طور کامل باید خشک باشد و هیچ‌گونه رطوبتی نداشته باشد تا پرینتر بتواند هنگام پرینت گرفتن کاغذ را به سمت خود بکشد. اما اگر کاغذ را به درستی نگذارید، چراغ مختص برگه‌ها چشمک خواهد زد. این، به این معنی است که در دستگاه برگه‌ای وجود ندارد و یا دستگاه نمی‌تواند برگه‌ها را به درستی به سمت خود بکشد.

مشکل پرینت نگرفتن فایل pdf

فرمت پی‌دی‌اف یا pdf  یکی از محبوب‌ترین فرمت‌های فایل به صورت متنی است. اما متأسفانه گاهی کاربران در چاپ و یا پرینت آن دچار مشکل می‌شوند. همچنین گاهی اوقات بعضی از چاپگرها نمی‌توانند  طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را پشتیبانی کنند اما در برخی از موارد مشکل پرینت نگرفتن عکس می‌تواند دلایل دیگری از جمله قطع شدن اتصالات مربوطه، مرطوب بودن کاغذ، پر بودن حافظه پرینتر و …داشته باشد. امروزه در بیشتر سایت‌ها روش‌های حل مشکل پرینت نگرفتن فایل پی‌دی‌اف و عکس را آموزش می‌دهند.

مشکل پرینت نگرفتن فایل pdf

رفع مشکل پرینت نگرفتن فایل pdf

چک کردن اتصالات اولین کاری است که باید انجام دهید. اگر از کابل USB استفاده می‌کنید آن را جدا کرده و چاپگر را مستقیماً به خود کامپیوتر وصل کنید. سپس دستگاه چاپگر را خاموش و بعد از چند ثانیه دوباره روشن کنید. در صورت لزوم تا مطمئن شوید چاپگر سالم است یک فایل را چاپ کنید. در ادامه شما را با تعدادی از روش‌های رفع مشکل پرینت نگرفتن فایل pdf آشنا خواهیم کرد:

  • ایجاد کپی از فایل

گاهی مشکل پرینت نگرفتن از pdf می‌تواند نام فایل باشد. سعی کنید از فایل یک کپی بگیرید و نام آن را تغییر دهید و از هیچ کاراکتری به جز حروف استفاده نکنید و مجدد اقدام به پرینت کنید.

  • بروز بودن درایور چاپگر

آخرین نسخه چاپگر دارای قابلیت‌های بالا می‌باشد. یک چاپگر با نسخه قدیمی می‌تواند خراب باشد و در پرینت گرفتن فایل پی‌دی‌اف، شما را با چالش رو به رو کند پس بهتر است از آخرین نسخه چاپگر استفاده کنید.

  • ایجاد فایل جدید

اگر فایل خود را از ابر دانلود کردید بهتر است آن را دوباره دانلود و در هارد دیسک خود ذخیره کنید. ولی اگر فایل را خودتان ایجاد کردید بهتر است یک فایل جدید ساخته و سپس در هارد دیسک ذخیره کنید.

  • نصب نسخه‌های قدیمی‌تر

گاهی اوقات دانلود نسخه‌های جدید PDF راهکار مناسبی است اما همیشه این طور نیست. اگر هنوز مشکل پرینت نشدن پی‌دی‌اف رفع نشده است بهتر است از نسخه‌های قدیمی PDF استفاده کنید. این روش شاید در ظاهر کارآمد نباشد اما در بعضی از موارد پاسخگو است.

  • استفاده از قابلیت Export یا Save as

شما می‌توانید در صورت مواجه با مشکل پرینت ، با استفاده از ویژگی Export و یا Save as در فایل پی‌دی‌اف، مشکل چاپ نشدن PDF را رفع کرده‌اند.

پرینت نگرفتن چاپگر hp

گاهی اوقات ممکن است پرینتر شما به ظاهر سالم باشد ولی بعد از دستور، پرینتر شما به درستی عمل نکند. این مشکل یکی از رایج‌ترین مشکل‌های پرینترهای اچ پی است.در ادامه می‌خواهیم شمارا با تعدادی از راهکارهای رفع دلیل پرینت نگرفتن پرینتر اچ پی آشنا کنیم:

پرینت نگرفتن چاپگر hp
  • تست پرینتر هنگام پرینت نگرفتن

اگر با راه‌حل‌های پیش رو مشکل برطرف نشد بهتر است که از تست‌های پیش فرض دستگاه پرینتر اچ پی استفاده کنید اگر پرینتر اچ پی پرینت نگیرد ممکن است دچار مشکل سخت‌افزاری نشده باشد و از این جهت سالم است. برای گرفتن تست از پرینتر بهتر است با توجه به صفحه‌نمایش از منوی دستگاه وارد بخش report شوید و سپس برای گرفتن چاپ یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید و همین‌طور در پرینترهایی که دارای دکمه می‌باشد علامت کاغذ را انتخاب کنید.

  • تنظیمات نادرست سیستم رایانه‌ ای

گاهی اوقات ممکن است پرینت نگرفتن چاپگر hp ریشه در تنظیمات داخلی رایانه‌ای باشد. برای مقابله با مشکل چاپ نشدن فایل‌ها اول باید از سلامت سیستم خود مطلع شوید. سپس تنظیمات داخلی سیستم کامپیوتر را بررسی کنید. کامپیوترها عمل چاپ را با استفاده از یکی از سرویس‌های کاربردی ویندوز به نام پرینت اسپولر (print Spooler) انجام می‌دهند. اگر این سرویس به درستی کار نکند سیستم دیگر قادر به ارسال فایل جهت شکل‌گیری فرایند چاپ پرینتر نخواهد بود.

  • پیغام‌ های احتمالی خرابی پرینتر

یکی دیگر از دلایل پرینت نگرفتن چاپگر hp می‌توان به پیغام‌های احتمالی جهت خرابی پرینتر اشاره کرد. هنگام بروز چنین مشکلی ممکن است با پیغام‌هایی نظیر گیر کردن کاغذ، تمام شدن شارژ کارتریج نبودن کاغذ در  پرینتر مواجه شوید برای رفع مشکن تست پرینتر واجب است تا دیگر پیغامی در جهت “پرینتر اچ پی پرینت نمی‌گیرد” را برطرف کنید.

کلام آخر

ما در این مطالب به بررسی حل مشکل پرینت نگرفتن چاپگر، رفع مشکل پرینت نگرفتن و … پرداختیم. در آخر لازم به ذکر است که فروشگاه اینترنتی تهران کونیکا با سال‌ها تجربه و تخصص در زمینه فروش تونر کونیکا و تجهیزات و قطعات لازم پرینتر، شما را به دیدن از محصولات این فروشگاه اینترنتی دعوت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *